Ekonomi

THY’nin 10 yıllık yol haritası: Ekonomiye 1,1 trilyon dolar katkı

Türk Hava Yolları (THY) İcra Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, Genel Müdür Bilal Ekşi ve genel müdür yardımcılarının da hazır bulunduğu basın toplantısında, önümüzdeki 10 yıl için belirledikleri hedefleri paylaştı. Finansal performanslarının tarihi yüksek seviyelere ulaştığını belirten Bolat, THY’nin daha önce “butik havayolu” olarak anıldığını hatırlatarak, “Bu şirkette 18. yılımı dolduruyorum. O dönemde ‘butik’ değerlendirmesi bende takılıp kalmıştı. Ama 20 yılda dünyanın zirvesine ulaştık, 2033’te de hem zirvedeki yerimizi koruyacağız hem de daha ileriye gideceğiz.”

‘BÜYÜME HORMON DEĞİL’

THY’nin 2003 yılında Avrupa Hava Yolları Birliği’nde 11. sırada yer aldığını hatırlatan Bolat, geçtiğimiz dönemde kat edilen mesafeyi şöyle anlattı: “20 yılda Avrupa’nın bir numaralı şebeke taşıyıcısı olduk. En büyük havayolu şirketi olduk” dedi. Bu dönemde her yıl kar elde ettiklerini kaydeden Bolat, şöyle devam etti: “Sadece 2016’da terör olayları ve pandemi nedeniyle ufak tefek kayıplarımız oldu. Büyümemiz hormonal değil, sürdürülebilir. Geçen yıl 2,8 milyar dolara yakın kar elde ettik. Biz kesinlikle diğer devlet kurumlarının para enjekte ettiği bir havayolu şirketi değiliz. Devlet uçaklarımızı almıyor. THY, oburların çizdiği sınırlar içinde kalmamış, kendi sonunu çizmiştir. Atatürk Havalimanı’nda kalsaydık bugünkü boyutlara ulaşamazdık. Saatte maksimum hareket sayısı orada 70 olduğu için şimdi İGA’da 110’a çıktık. Yani yüzde 50 daha fazla hareket ediyoruz.”

1,1 MİLYAR DOLAR KATKI

Son 20 yılda her yıl dünya ortalamasının 3 katı olan yüzde 12,2 büyüdüklerine işaret eden Bolat, yaklaşık 2 yıldır önümüzdeki 10 yılda ne yapacaklarını çalıştıklarını ve rotalarını belirlediklerini kaydetti.

Ahmet Bolat, önümüzdeki 10 yıllık hedeflerini şöyle özetledi: “Yüzde 7,4 gibi biraz daha temkinli bir büyüme gösteren, 171 milyon yolcu, 400 puan ve koltuk kapasitesinden söz eden AKK’da ikinci olmayı hedefliyoruz. Dünya. Dünyada şu anda yüzde 2,6’sına sahip olduğumuz pazarın yüzde 3,8’ini almak istiyoruz. 2033 yılında ekonomiye katkımız 144 milyar dolara yükselirken, 10 yıllık süreçte toplam katkımız 1.1 trilyon dolara çıkacak. 171 milyon yolcu taşıyacağız, uçak sayımız 813’e çıkacak. Çalışan sayımızı 80 binden 150 bine çıkaracağız.”

ÜZERİNDE GÜNEŞ BATMAYACAK

Şu anda 295 olan uçuş yaptıkları dış hat nokta sayısını 345’e çıkaracaklarını belirten Bolat, “Yakında Avustralya’ya da uçarak beş kıtayı kapsayan ve uyumayan bir havayolu şirketi haline geleceğiz. Güneşin hiç batmadığı bir zirveye doğru yolumuza devam edeceğiz.”

Dünyanın ilk üç hava yolundan biri olmayı planladıklarını anlatan Bolat, şöyle devam etti: “THY olarak 2033’te dünyanın en büyük 59. ekonomisi olacağız. Kargo ayağımız 2033’te cirolarımıza 9.6 milyar dolar katkı sağlayacak. önümüzdeki 10 yıl içinde yaklaşık 9.000 pilota ihtiyaç duyacak. 2050 yılına kadar karbon nötr olacağız. Filomuzun %75’i yeni nesil uçaklardan oluşacak. Operasyonel iyileştirmelerle yakıt tüketimimiz yüzde 5 azalacak. Dünyanın ilk üç dijital yaşam yolundan biri olmayı hedefliyoruz. En prestijli havayolu şirketi olacağız.”

İHRACATTA 14,7 MİLYAR DOLAR KATKI

2022’de Türkiye ekonomisine yaptıkları 51 milyar dolarlık katkıyı bu yıl 56 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirten Bolat, yolcu kapasitelerini toplamda yüzde 15-20, yurt içinde ise yüzde 35-40 artırmayı planladıklarını söyledi. Geçen yıl yüzde 20’lik yolcu artışıyla 85 milyondan fazla yolcuyu ağırlayacaklarını belirten Bolat, filolarının 427 uçağa ulaşacağını söyledi. Bolat, “Yaklaşık 6 milyar doları ülkemize kazandırdık” dedi.

KÂRIN %10’U ÇALIŞANA

En pahalı kaynağın insan olduğunu anlatan Bolat, geçen yıl 75 bin civarında olan çalışan sayısını bu yıl taşeron işçilerle birlikte 85 bine çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. 10 yılda cirolarının yüzde 1’ini eğitime ayıracaklarını belirten Bolat, “Önümüzdeki 10 yılda sektörün en büyük sorunu uçak üretimi olacak. Bu sebeple uçak içlerini yenileyeceğiz. Ayrıca şu an en önemli nokta interneti herkese ulaştırmak, bunu da yapacağız.” Bolat, 2022 yılında elde ettikleri 2,8 milyar dolarlık kârın yüzde 10’unu ikramiye olarak çalışanlarına dağıttıklarını kaydetti.

2024’TE ANADOLU JET İLE AYRILMA

THY’nin yeni dönemdeki en değerli stratejilerinden biri, 2024 yılında Anadolu Jet’i farklı bir hava yolu olarak konumlandırmak olacak. Bu konudaki çalışmaların devam ettiği bilgisini veren Bolat, “Sabiha Gökçen’de üs olacak. Ayrı bir yolcu rezervasyon sistemi için yerel bir firma ile anlaştık. Marka konumlandırma çalışmalarımız bitmek üzere. Şirketimizi daha düşük maliyetlerle artan rekabet gücü için konumlandıracağız. 2033’te 32 uçaklı bir havayoluna dönüştürmeyi düşünüyoruz. Dış kapasite oranımızı 175’e çıkaracağız. 2028’de yüzde 98’ini yeni nesil uçaklar oluşturacak” dedi.

DEPREM MAĞDURLARINA İSTİHDAM İMKANI

Deprem sürecinde bölgeye yaptıkları yardıma değinen Bolat, “106 milyon dolar nakit, 74 milyon dolar uçuş desteği, 100 milyon dolar da deprem konutu sağladık.” Bu yıl planladıkları 10 bin yeni istihdamın 1000’den fazlasını depremzedelere ayırdıklarını belirten Bolat, şu bilgileri verdi: “Yaklaşık 500 kabin görevlisi olacak. Şartları biraz daha esnettik. Lise ve üzeri mezun depremzedeleri istihdam edeceğiz. Dil konusunda da biraz daha esnek olacağız. Bölgede yarı zamanlı çalıştırdığımız çalışanlarımızı da tam zamanlıya dönüştürdük.” Yurt içi çalışanlarının yüzde 10’unun EYT’li olduğunu kaydeden Bolat, “Onlarla ilgili zorunlu emeklilik poliçemiz olmayacak. Gönüllü olarak ayrılmak isteyen herkes gidebilir” dedi.

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Vip elit istanbul escort bayan numaraları
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort